Sunday, August 17, 2008

Tugasan Karangan

Pelajar-pelajar sekalian

Cikgu berharap semua akan menyiapkan tugasan tepat pada waktunya. Sila hantar tugasan pada hari khamis 21 Ogos 2008. Bagi mereka yang tidak hadir pada jumaat lepas, sila catat soalan tugasan berikut.

Terima kasih.
Jumpa lagi!

KARANGAN NARATIF / DISKRIPTIF
ARAHAN: Tulis sebuah karangan yang panjangnya tidak kurang daripada 240 patah perkataan mengenai tema di bawah ini. Kamu boleh memilih cara yang sesuai untuk mempersembahkan karangan kamu itu. Tuliskan juga rangka karangan kamu dalam peta minda yang disediakan.



Soalan karangan: Kamu sebagai wartawan majalah tempatan diberi tugas menjejaki kes penculikan yang baru berlaku. Ceritakan pengalaman kamu menjejak cerita tersebut dari awal hingga mangsa dipertemukan.


Kamu boleh menulis karangan seperti biasa dengan menggunakan kertas tulis. Sila lat baris dan tulis dengan terang atau taip karangan kamu. Jika ditaip, pastikan karangan bebas dari kesilapan ejaan.

Kamu juga boleh memilih untuk menulis cerita bergambar. Kamu boleh melukis atau menggunakan komputer untuk menghasilkan gambar-gambar bagi jalan cerita kamu beserta ceritanya. (seperti buku cerita)

No comments:

Post a Comment