Sunday, August 17, 2008

RENUNGAN DAN PENDAPAT

Para pelajar sekalian,

Semua pelajar dikehendaki menulis renungan mengenai pelajaran drama yang telah kamu lalui selama beberapa minggu ini. Sila terangkan perkara yang kamu pelajari dan pendapat kamu mengenai pelajaran tersebut.
Cikgu menanti renungan dan pendapat semua!

7 comments:

  1. Hafis Bin Zainodin dari Sekolah
    Tanglin 3e3 ,saya mempelajari untuk menyumbang idea saya dengan profesional.Biasala hafis pe ........ saya juga mempelajari untuk kawal diri saya....Dan degan ini saya dapat mempertingkat kan kematangan saya.

    ReplyDelete
  2. nur syafiqah dari 3e3.
    saya dapat mempelajari bahawa semua latihan yang cikgu berikan sangat menarik seperti menjadi wartawan. Ia dapat menolong saya untuk bertutur di dalam kelas dan saya tidak rasa malu untuk beri pendapat yang berlainan. Ia juga meninggikan kematangan dalam diri saya. Saya juga dapat mendengar idea-idea yang berlainan dari rakan-rakan yang lain. walaupun ada segelintir rakan yang masih merasa segan, dengan sokongan dari rakan yang lain, ia dapat membantu mereka untuk bertutur di dalam kelas. Saya dapat mempelajari lebih dengan cara ini kerana ia bukan sahaja mendengar tetapi juga melibatkan diri dalam latihan-latihan seperti membuat video berita laporan. ia juga dapat menolong saya untuk fokus di dalam kelas. (:

    ReplyDelete
  3. Angelina Kosasih 3e2

    Menurut saya, ini merupakan suatu aktiviti yang paling berbeza dari apa yang pernah saya pelajari selama ini, baik di Indonesia mahupun di Singapura. Aktiviti ini telah membantu saya untuk mahu berfikir dan tidak ragu untuk berkreasi dan menyumbangkan idea. Dari pembelajaran ini juga saya belajar menjadi orang yang lebih mahu tahu akan hal-hal di sekeliling saya, seperti bakat rakan-rakan saya, baik dalam melakonkan suatu drama mahupun menjadi wartawan. Saya menikmati kegiatan ini dan mahu belajar lebih dalam lagi. Trims.

    ReplyDelete
  4. Khairun Nissa jahari
    3E1
    Pada pendapat saya, aktiviti-aktiviti yang telah cikgu sediakan untuk kelas kami sangat baik kerana ia dapat menolong murid-murid yang agak pendiam.Juga dengan aktiviti-aktiviti seperti ini, ia dapat menolong dan mengajar murid-murid untuk belajar untuk menerima pendapat orang lain dengan fikiran yang positif.

    Tetapi pada pendapat saya juga, saya agak bosan dengan aktiviti-aktiviti yang diadakan kerana aktiviti(seperti wartawan) telah dilakonkan dan setiap kelas bahasa melayu, kami sekelas terlalu fokus terhadap aktiviti-aktiviti yang diadakan jadi buku teks kita pun hampir tidak digunakan.Lantas, saya harap cikgu dapat mengimbangkan masa antara aktiviti dan juga mengajar melalui buku teks.

    ReplyDelete
  5. Saya dapat pelajari untuk menjadi lagi fokus dalam kelas dan memberi perhatian yang sepenuhnya terhadap pelajarn-pelajaran ini. Saya juga dapat menyumbang idea saya dan mendapat perluang untuk berkongsi idea saya bersama kumpulan dan rakan-rakan yang lain. Ini sesuatu aktiviti yang berlainan bersama dengan kelas lain. Ia sugguh menarik apabila saya harus menjadi wartawan dan sebagainya.

    ReplyDelete
  6. Daripada pelajaran cikgu ini, Saya pelajari untuk menjadi lebih fokus dalam kelas dan memberi perhatian terhadap pelajarn-pelajaran ini. Saya juga lebih bertutur di kelas, tidak seperti dahulu dan saya juga dapat menyumbang idea saya dan mendapat perluang untuk berkongsinya bersama rakan-rakan saya yang lain. saya rasa aktiviti ini sangat menarik dan sejak aktiviti ini, saya selalu tidak sabar untuk pergi ke kelas Bahasa Melayu.

    ReplyDelete